چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۳
۰ نفر

از روز گذشته سهامداران خرد، اعتراض های خود را نسبت به روند تشکیل شرکت بورس شدت دادند. آنان می گویند؛ چرا کارگزاران که ۴۰ سال انحصار بازار سرمایه را در اختیار داشته اند بار دیگر ۴۰ درصد سهام شرکت بورس را مالک شده اند.

به گزارش گروه بورس روزنامه همشهری، روز گذشته سهامداران خرد بورس تهران با ارسال نامه هایی خطاب به رئیس جمهوری، مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان بورس اوراق بهادار نوشته اند: اگر مردم و سهامداران کوچک نباشند اصلاً شرکتی به وجود نمی آید که برای آن بورس تشکیل دهند.

اعتراض وارد نیست
از سوی دیگر رئیس هیأت مدیره بورس اعلام کرد: اعتراض سهامداران حقیقی به نحوه پذیره نویسی شرکت  سهامی بورس وارد نیست.

علی صالح آبادی به وارد نبودن اعتراض به نحوه پذیره نویسی شرکت  سهامی بورس از سوی اشخاص حقیقی اشاره کرد و گفت: اعتراضات این گروه باید به صورت دقیق بحث و بررسی شود، همچنین در نشستی با این گروه مسائل را مطرح و نظرات آنها را خواهیم شنید و به رفع مسائل می پردازیم.

او در پاسخ به این پرسش که اگر با سهامداران حقیقی به نتیجه نرسید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ گفت: به هر حال تصمیم با سازمان بورس و اوراق بهادار است.صالح آبادی گفت: تعیین درصد، مصوبه شورای بورس است، بنابراین مسئول این کار رئیس سازمان بورس نیست، در نتیجه اگر صحبتی هست، باید با شورای بورس مطرح کنند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به این پرسش که سهامداران حقیقی معتقدند، در توزیع سهام عدالت، تعدادشان رو به افزایش است، پس چرا فقط ۲۰ درصد سهام این شرکت را باید داشته باشند؟ گفت: در این زمینه نیز باید با شورای بورس مسائل را مطرح کنند.

کد خبر 346

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز